تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/03/24 - 00:53
کد خبر: 473047

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

دانش‌بنیان ها حمایت‌ قضایی و حقوقی می‌شوند / پرداخت شهریه به مدارس هیئت امنایی ممنوع است

دانش‌بنیان ها حمایت‌ قضایی و حقوقی می‌شوند / پرداخت شهریه به مدارس هیئت امنایی ممنوع است

امروز به بررسی اخباری مانند، دانش‌بنیان ها حمایت‌ قضایی و حقوقی می‌شوند و پرداخت شهریه به مدارس هیئت امنایی ممنوع است و ایران در رتبه سوم تعداد محصولات نانویی صنعت ساخت‌وساز در دنیا و حکم انضباطی دانشجویان دانشگاه یاسوج مربوط به اغتشاشات تعلیق شد و دیگر موضوعات مشابه که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»امروز به بررسی اخباری مانند، دانش‌بنیان ها حمایت‌ قضایی و حقوقی می‌شوند و پرداخت شهریه به مدارس هیئت امنایی ممنوع است و ایران در رتبه سوم تعداد محصولات نانویی صنعت ساخت‌وساز در دنیا و حکم انضباطی دانشجویان دانشگاه یاسوج مربوط به اغتشاشات تعلیق شد و دیگر موضوعات مشابه که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

حکم انضباطی دانشجویان دانشگاه یاسوج مربوط به اغتشاشات تعلیق شد

 بهادر کرمی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: استان ما و بخصوص دانشگاه یاسوج در حوادث اخیر در زمره دانشگاه‌های سفید بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌های خارجی اتفاقات دانشگاه یاسوج را بزرگ کردند، خاطرنشان کرد: از طریق اهرم‌های انضباطی، برای کنترل تعدادی از دانشجویان اقدام شد؛ به غیر از احکام دو نفر، احکام صادره برای سایر دانشجوها معلق شد.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه حکمی که مبنی بر تعلیق یا عدم ورود به کلاس است، نداریم. (جزئیات بیشتر)

ایران در رتبه سوم تعداد محصولات نانویی صنعت ساخت‌وساز در دنیا

بررسی‌های انجام شده در بانک ‌اطلاعاتی استت‌نانو نشان می‌دهد که مصالح ساختمانی (masonry materials) بیشترین سهم را نانومحصولات درج شده در این پایگاه در بخش صنعت ساختمان دارد. ۹۹۰ محصول از ۵۲۵ شرکت در بخش مصالح ساختمانی در بانک اطلاعاتی این پایگاه ثبت شده است.

صنعت ساخت و ساز یکی از صنایع مهم و اولویت‌دار در کشور بوده که تلاش شده از فناوری‌نانو برای ارتقاء این صنعت استفاده شود. در حال حاضر نانومحصولات متعددی در داخل کشور برای این صنعت تولید می‌شود. ارتقاء محصولات صنعت ساخت‌وساز با بهره‌گیری از فناوری نانو و توسعه پوشش‌های نانو مقاوم در برابر خوردگی از جمله محورهایی است که تلاش شده تا از فناوری‌نانو برای بهبود صنعت ساخت و ساز استفاده شود.(جزئیات بیشتر)

دانش‌بنیان ها حمایت‌ قضایی و حقوقی می‌شوند

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در جهت ارائه برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان، شعبه تخصصی دادگاه و همچنین شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده تا این شرکت‌ها بتوانند مشکلات خود را در این حوزه رفع کنند.

شعبه تخصصی دادگاه شرکت‌های دانش‌بنیان که با حمایت معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است، این امکان را فراهم کرده تا شرکت‌های دانش بنیان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود بتوانند به دادگاه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان (شعبه ۱۴۰) به مراجعه کنند.(جزئیات بیشتر)

پرداخت شهریه به مدارس هیئت امنایی ممنوع است

محمد فلاح، اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان در مقاطع اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه شروع شده و در فرصت فراهم شده اولیای دانش آموزان باید به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که در میان پایه ابتدایی، متوسط اول و دوم تحصیل می‌کنند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و مدیران مدارس تمام مراحل انتقال این دانش آموزان را به پایه بالاتر فراهم می‌آورند.

دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان استان اردبیل گفت: تا ۲ روز آینده فرصت ثبت نام برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی باقی مانده که این امر از طریق سامانه انجام می‌شود که برای این مقطع ثبت نام از نهم اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۲ روز آینده ادامه دارد.(جزئیات بیشتر)

جزئیات پذیرش دانشجوی بورسیه صنعت اعلام شد

رضا نقی زاده درباره جزئیات «طرح بورس صنعتی» ویژه دانشجویان کارشناسی گفت: دراین خصوص طرحی داریم که مبتنی برحمایت شغلی و کاری از دانشجویان دوره کارشناسی و شیوه نامه آن بررسی شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: البته برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری نیز پیش بینی های لازم شده است ولی هدف در حال حاضر دانشجویان کارشناسی هستند، براساس این طرح دانشگاه ها می‌توانند رشته ها را با دستگاه هایی که در حوزه صنایع و جامعه فعالیت دارند، تعریف کنند.(جزئیات بیشتر)

اتصال به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی مهمترین شاخص ارزیابی دهمین دوره دولت الکترونیک است

محمدهادی زاهدی مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت عتف در دومین نشست مدیران فناوری اطلاعات ستاد و سازمان‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح الزامات ابلاغی درباره ارزیابی دولت الکترونیکی، بر تلاش جدی برای بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی و ارائه مستندات دقیق و منطبق بر شاخص‌های ارزیابی از سوی نمایندگان ستاد و سازمان‌های تابعه، تأکید کرد.(جزئیات بیشتر)

نگرانی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر‌دولتی از کاهش دانشجو

رسول عمادی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی توانا گفت: شهریه‌ها‌ی مؤسسات آموزش عالی غیر‌دولتی هر ساله با مصوبه هئیت امنای هر یک از مؤسسات قابل تغییر است.
وی از فعالیت ۲۸۲ مؤسسه آموزش عالی غیر‌دولتی خبر داد که به گفته او از این تعداد، ۱۷ واحد دانشگاهی است. همچنین ۱۰۵ مؤسسه آموزش عالی آزاد نیز فعال هستند که از این تعداد، ۵۱ واحد در تهران و مابقی در ۱۵ استان دیگر کشور فعالیت دارند.(جزئیات بیشتر)

 ۶۳ هزار دانشجو برای دریافت وام تحصیلی ثبت نام کردند

 مسعود گنجی با اشاره به وام‌های دانشجویی در نیسمال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در پاسخ به این سئوال که کدام وام تقاضای بیشتری از سوی دانشجویان داشته، یادآور شد: درحال‌حاضر «وام تحصیلی» بیشترین تقاضا و بعد از آن وام های ضروری، شهریه و ودیعه مسکن به ترتیب بیشترین تقاضا را داشته اند.

وی افزود: حدود ۶۳ هزارنفر برای وام تحصیلی، حدود ۳۰ هزار نفر برای وام شهریه، ۲۰ هزار نفر برای وام ضروری و بیش از یک هزار نفر هم برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top